Köpvillkor

Beställning

När du handlar hos Biobody.se kan du välja att:

  • använda butikens snabbkassa med ett ”gäst”konto där du registrerar dina kunduppgifter för just det aktuella köpet, men där ingen information sparas i vår databas (bara det vi behöver för det aktuella köpet sparas). När du beställer via kassan i webshopen fyller du i all den information vi behöver i samband med utcheckningen och kan där du också välja betalningssätt.
  • registrera ett permanent kundkonto och spara dina kunduppgifter inför kommande beställningar, administration av uppgifter, statistik, m.m. – när du registrerar ett kundkonto hos oss lagrar vi ditt namn, din adress och andra adressdata i vår databas för kommande behov. I och med detta kan du dessutom följa dina beställningar, ändra och lägga till adresser och administrera ditt konto på andra sätt, eller
  • mejla oss din en beställning till lollo [[at]] biobody.se med uppgift om vem du är, adress, telefonnummer, eventuellt kundnummer samt vad du vill beställa. Då sänder vi din beställning mot postförskott (postförskottsavgift tillkommer).

Betalning

Följande betalningsmöjligheter har du när du handlar av biobody.se:

PAYSON

Du väljer om du vill betala med

  • PaysonFaktura: Faktura är förvalt som betalsätt för att ge en snabb och smidig köpupplevelse. När vi skickar varorna mejlas fakturan till dig. Du får hem varorna först och betalar i efterhand. Betalningsvillkor är 14 dagar. För att betala mot Paysonfaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
  • Kortbetalning: Du kan välja att betala fakturan direkt med Visa eller Mastercard i svenska kronor och euro. Enkelt och tryggt.
  • Internetbank: Du kan göra direktbanksbetalning med de fem största bankerna i Sverige och de tre största bankerna i Finland.
  • Mobil&SMS: Enkelt när du är på språng för att slippa bankdosor eller andra hjälpmedel för att handla från mobiltelefonen. Du kan även betala med SMS via WyWallet.
  • Delbetalning: Om du handlar för mer än 300 kronor kan du välja att dela upp din betalning räntefritt i 3-12 månader! Vid köp över 5000 kronor erbjuds även delbetalning i 24 månader.
  • PaysonKonto: Om du har ett PaysonKonto kan du betala från kontot eller via ett kopplat betalkort. Perfekt om du vill betala snabbt genom att bara ange ditt lösenord.

Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer.

Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.

Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer.

Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB.

Läs mer om Payson »

PAYPAL

  • PayPal elektronisk betalning via kort (utan att registrera konto) eller PayPal-konto.

STRIPE

Banköverföring

Du kan sätta in pengar i förskott direkt på vårt bank- eller bankgirokonto:

  • Bankkonto: 9024.47.047.77
  • Bankgiro: 669-8542

Bank:
Länsförsäkringar Bank AB
Tegeluddsvägen 11-13
106 50 Stockholm
Sweden

Vid betalning från utlandet:

  • BIC: ELLFSESS
  • IBAN: SE65 9020 0000 0902 4470 4777

(Du hittar även dessa uppgifter i samband med utcheckningen i kassan vid betalningsalternativet Banköverföring).

Postförskott

Du kan också välja leverans mot postförskott och då betala vid uthämtningen.

Postförskottsavgift tillkommer. Försändelsen måste betalas/lösas och hämtas ut på utlämningsstället.

Observera att om du inte löser ut ett postförskott och låter det gå i retur till oss debiterar vi Postens faktiska avgifter om ca 300 kr om vi måste lösa ut försändelsen eller efterdebiteras av Posten.

Leverans

Normalt sett skickar vi din beställning inom 48 timmar/två dagar efter att vi mottagit den.

Oftast expedierar vi beställningen kvällstid, och hinner vi inte göra klart den innan kl 18:00 (då brevlådan töms) kommer den att gå i väg dagen efter.

Om vi inte kan sända din beställning lika snabbt som vanligt meddelar vi det på hemsidan (vid resa t.ex.).

PostNord

Vi sänder vanligtvis med vanligt PostNord A-brev i en vadderad påse. Detta är det billigaste och snabbaste sättet att skicka, och fungerar oftast väl.

OBS! SKRYMMANDE BREV – BREVLÅDA ELLER UTLÄMNINGSSTÄLLE

Ett vanligt brev med ProgesterAll är precis på gränsen till att behandlas som skrymmande brev (30 mm tjockt), så ibland hamnar den på utlämningsstället och du får en avi hem till din brevlåda, och ibland levereras den direkt till dig. Detta varierar från ort till ort, och är inget vi kan styra över.

FÖRSENAD/UTEBLIVEN LEVERANS?

Det tar normalt 1-2 dagar innan försändelsen når ditt utlämningsställe alternativt lämnas i din brevlåda/kommer med lantbrevbäraren. Ibland tar PostNord någon dag ytterligare på sig att leverera försändelsen.

Om försändelsen aviseras tar det ytterligare 1 dag (ibland 2 dagar) innan avin når din adress.

Någon enstaka gång blir en försändelse försenad flera dagar. Det har hänt att PostNord tagit 1 vecka på sig att leverera ett brev som ska vara framme på 1 dag. Om dina produkter inte kommer får du meddela oss snaras möjligt.

I några få fall på 1 000 försändelser händer det att ett brev kommer bort på vägen. I dessa fall sänder vi nya produkter alternativt krediterar dig så att du får pengarna tillbaka.

Fraktkostnad

Frakt tillkommer med 39 kr* på alla beställningar upp till 700 kr.

Beställning över 700 kr sänder vi fraktfritt. Detta gäller inom Sverige. Till utlandet tillkommer alltid fraktavgift.

OBS! Om du väljer Postförskott som betalning tillkommer postförskottsavgift. Observera också att om du inte löser ut ett postförskott och låter det gå i retur till oss debiterar vi PostNords faktiska avgifter om ca 300 kr om vi måste lösa ut försändelsen eller efterdebiteras av PostNord.

Returer och ångerrätt

Om du av någon anledning behöver och/eller vill sända något i retur till oss ber vi dig höra av dig till oss först. Det går bra att mejla till shop [at] biobody.se.

Om det är något fel med leveransen är det viktigt att du meddelar transportören detta omedelbart. Du kontaktar också oss samtidigt så får vi lösa det.

Distansköplagen

Distansköplagen ger dig rätt att ångra ett köp gjort på nätet inom 14 dagar från inköpstillfället.

Läs mer om Distansköplagen här »

Om du ångrar dig och vill skicka tillbaka något ber vi dig komma ihåg att produkten måste vara oöppnad och oanvänd. Du får då betala returfrakten.

Dataskyddsförordningen, GDPR

Dataskyddsförordningen, GDPR, innehåller regler om hur man får behandla personuppgifter.

GDPR handlar om hur du som medborgare inom EU ska få mer kontroll över dina personliga uppgifter.

GDPR behandlar bland annat:

  • att du ska godkänna att vi lagrar dina uppgifter (de uppgifter som är nödvändiga för vår business),
  • hur vi som företag lagrar dina personuppgifter,
  • att du som kund ska kunna ”bli glömd” av oss som företag på ett snabbt och effektivt sätt, dvs att vi inom en viss tid tar bort alla dina uppgifter från vår databas,
  • att vi inte ska ge dina uppgifter till något annat företag
  • att vi ska informera dig om dataintrångsbrott.

Förordningen börjar gälla den 25 maj 2018 och ersätter då personuppgiftslagen (PuL).

Läs mer om GDPR »

Läs mer om EUs Dataskydd »

Övrigt

Uppge rätt adress

Om du uppger fel adress, exempelvis fel postnummer (som händer/inte är helt ovanligt) och brevet inte kommer fram till din adress/ditt utlämningsställe ansvarar du ekonomiskt för eventuella kostnader som kan tillkomma för att exempelvis få försändelsen i retur, för oss att sända en ny försändelse etc.

Om elektronisk faktura i webshopen – Faktura i pappersformat

När du beställer och betalar via webbshopen skapas där en elektronisk order och kvittofaktura. Du kan därefter öppna och läsa din order/faktura på skärmen, och skriva ut den om du har en skrivare tillgänglig. Detta är en annan, automatskapad faktura, än den faktura vi skapar i vår redovisning och som vi sänder till dig när du valt det betalsättet.

När du väljer att betala med Payson Faktura får du en elektronisk faktura till den e-postadress du uppger i samband med beställningen.

Normalt sänder vi inte med något ytterligare kvitto eller faktura i pappersformat med din beställning.

Om du inte kan öppna, läsa eller skriva ut din order/faktura är det bara att meddela oss så sänder vi en sådan till dig.

I och med att du godkänner dessa köpvillkor godkänner du denna kvitto-/fakturahantering (och är det något utöver detta som vi kan fixa så fixar vi det).

Annat

Kontakta oss så löser vi det.